A Mercedes kiegészíti kompakt családját a GLA második generációjával. Az előd teljes sikert aratott, több mint egymillió példányban eladva és itt az új GLA, mely a nyomdokaiba lép. Ráadásul a Mercedes átadja neki a kompakt A- és B-osztályú testvérek technológiáját és sok csúcstechnikát.
A crossover azoknak az ügyfeleknek szól, akik SUV-ra vágynak, de a buja teret és a GLB nagyobb méreteit nélkülözni tudják. Az előző modellhez képest a GLA sokkal jobban terepjáró-érzetet áraszt – elvégre az előd eddig inkább egy felemelt kompakt autóra emlékeztetett. A második generáció méretei ezért most körülbelül tíz centiméterrel magasabbak, és első pillantásra felismerhetők SUV-ként. A hűtőrács meredekebb, a túlnyúlások rövidebbek, a hátul pedig immár kétrészes hátsó lámpáival lényegesen szélesebbnek tűnik.
Ugyanakkor az üléspozíció magasabbnak kell lennie, és az összes ülés fejtérének bőkezűbbnek kell lennie, mivel a GLA, az A-osztályhoz hasonlóan, az új a kompakt sorozatokhoz kifejlesztett, úgynevezett MFA2 platformon alapszik, így általában véve a tér gazdaságosabb kihasználására is lehet számítani. Az utasok most kellemesebb helyet találnak, különösen a hátsó részen.
Nagyon jó, hogy az új GLA megkapja a GLB-ből ismert (opcionális) állítható hátsó ülést. A Mercedes GLA II. 421-ről 435 literre növelte a csomagtér térfogatát is, mely a hátsó ülések ledöntésével 1430 literig bővíthető.
Ugyanez vonatkozik a Mercedes GLA II. multimédiás és biztonsági felszerelésére is: a jelenlegi A osztályú svábok bevezették az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) rendszert, amelyet most minden kompakt modellben használnak. Mindig online és képes, hogy fogadja a rendszerfrissítéseket vezeték nélkül “az éteren keresztül”. A csúcspont az intelligens és adaptív hangvezérlés, amely megkönnyíti a vezető dolgát. Az úgynevezett “szélesvásznú” cockpit két tíz hüvelykes kijelzővel, amelyek egyedileg konfigurálhatók, szintén rendelhető lesz a GLA modellekben is.

A MERCEDES GLA (2020) MOTORJAI

Csakúgy, mint a többi Mercedes kompakt esetében, a Mercedes GLA II. motorválasztéka is kizárólag turbós négyhengeresekből áll. A GLA turbódízeljei 116, 150 vagy 190 LE-t, a benzinmotorok 1,3 literes 163–től az 1991 cm3-s 225 LE-ig teljesítenek. A váltók 7G-DCT vagy 8G-DCT – 7 vagy 8 fokozatú két, külön váltóegységből álló duplakuplungos sebességváltó. A motorválaszték felső vége a GLA 35 4Matic, 306 LE-vel. Két különlegesen erős, 387 és 421 lóerős AMG verzióra is számítunk.

Ezenkívül egy 218 LE rendszer teljesítményű és 450 Newton méteres nyomatékú plug-in hibrid teszi teljessé a motorválasztékot. A stuttgarti vállalat az elektromos hatótávolságot 53-61 kilométeren adja meg. A Mercedes GLA II. teljesen változó 4Matic összkerékhajtással és speciális terepvezetési programmal valamint lejmenetvezérlő segédeszközzel is kapható.
A nagyobb hasmagasság kapcsán a GLA magabiztosan és biztonságosan mozog könnyű terepen.