A Kis S-osztály
Új Mercedes C-osztály hatalmas kijelzővel
A C-osztály nem változik váratlan módon, inkább dizájnját és méreteit tekintve is marad a megszokott jó barát. Az evolúciós előrelépés megtörténik, de nem több, és nem kevesebb. A középkategóriás modell 65 mm-rel 4751 milliméterre nőtt. Az új generáció szélessége 1,82 méter, a magasság 1438 milliméterre (-9 mm) csökken. Ennél is fontosabb: a tengelytáv, amely 2,5 centiméterrel 2865 milliméterre nőtt, amelyből különösen a hátsó utasok lábtere részesül. Belül azonban a összességében egyértelműbb változásokra bukkanunk.
A nagy kijelző harmonikusan illeszkedik a széles középkonzolba.
A C-osztály másik végén a szedán esetén a 455 literes csomagtér várja a csomagokat. 490/1510 literrel a T-modell pontosan 30-cal nagyobb, mint elődje. Bárkinek, aki a plug-in modellt választja, el kell fogadnia az akkumulátor miatti veszteségeket. Ami 390/1375 liter befogadóképességet eredményez.
Csak négy henger
A Mercedes induláskor három benzines és három dízelmotoros szedánt és kombit kínál.
A C-osztály motorjai (W 206)
Fontos még megemlíteni, hogy a 9 fokozatú automata váltó minden modellhez alapfelszereltség, emellett 4MATIC összkerékhajtás is választható a C 200 és a C 300 modellekhez.
Plug-in hibrid és hátsó tengelyes kormányzás
A plug-in hibrid C 300e később, az év folyamán, 95 kW-os villanymotorral és 100 km-es tisztán elektromos hatótávolsággal érkezik. A rendszer teljesítménye 313 LE és 550 Newtonméter. A Mercedes ezt a hajtást a ráncfelvarrott E-osztály számára tervezte, de az utolsó pillanatban a bevetése ellen döntött. Most ez a hibrid hajtás debütál a C-osztályban.
Egy másik különlegesség és speciális felszerelés a hátsó tengelyen: a hátsó tengely kormányzása legfeljebb 2,5 fokos szögben, ami 43 centiméterrel 10,64 méterre csökkenti a fordulási kört.
A nagy érintőképernyő gyorsan és pontosan reagál. Nem csoda, mert mögötte hatalmas hardver található.
További előrelépés tapasztalható a vezetéstámogató rendszerek területén.
Biztonsági rendszerek és kényelmi berendezések
Az új C-osztály teljesen automatizált parkolás lehetőségét kínálja, valamint egy digitális fényszórót, amely a helyzettől függően világítja meg a sávot (nem csak fényszóróként működnek a lámpatestek, de piktogramokat is az útra tudnak vetíteni), és amely szintén az S-osztályból származik. Ugyanakkor a Mercedes előrelép az aktív és passzív biztonsági rendszerek esetében is. A távolságtartó tempomat 100 km/h sebességnél is reagál az álló járművekre, az aktív kormányzás asszisztens pedig 210 km/h-ig tartja a sávban az autót. Bővült a táblafelismerő tudása is, hiszen most már észleli az építési munkálatok tábláit és a kiegészítő, feltételekhez kötő táblákat is.
A DIGITAL LIGHT funkcióval nem csak fényszóróként működnek a lámpatestek, de piktogramokat is az útra tudnak vetíteni, segítve a vezetőt
A Mercedes a kényelmi szekcióban is végzett néhány fejlesztést. Javult például a vezető és az első utas masszázsfunkciója, míg a hátsó utasok először várhatják a fűtött üléseket. A T-modell alapfelszereltségként elektromos hátsó ajtóval rendelkezik. Színes head-up kijelző és navigációs nézet kibővített valóság elemekkel választható opcióként érhető el. Az „Online Music” szolgáltatás, amely egyesíti a streaming szolgáltatókat és közvetlenül integrálja őket az MBUX rendszerbe, alapfelszereltségként nyújt zenei élményt. És végül, hogy mélyet tudjunk lélegezni – az opcionális Air Balance csomaggal a belső levegőt szűri és ionizálja az új C-osztály.
KÖVETKEZTETÉS
Az új C osztály házon belül problémákat okoz. Miért? Mert ettől a nemrégiben piacra dobott E-osztály már elég öregnek tűnik. Az S-osztályú rendezett „pilótafülke” különösen kellemes, beleértve a második generációs MBUX-ot is. Az áramvonalas, sportos külső szintén hozzájárul a sikeres megjelenéshez.
Érthető, hogy a Mercedes ezt a wellnesskezelést a C-osztálynak nyújtja. Végül is a középkategóriás modell bestseller a márkán belül (a takarékos, de dinamikus 220d típus különösen kedvelt a vásárlók körében) – és valószínűleg az is marad.